Școala și elevii cooperează: Consiliul Elevilor

sâmbătă, 24 noiembrie 2018

Dă BLOCK agresivitații! Și „glumele” dor. Stop cyberbullying!

               Imagini pentru cyberbullying  Imagini pentru cyberbullying 

                  Dă BLOCK agresivității! 
          Și „glumele” dor. Stop cyberbullying!
     Experiențele online și cele offline au devenit interconectate în aşa măsură, încât e greu să le mai măsurăm efectele separat. Tehnologia contribuie la un ritm accelerat de dezvoltare și este important să ştim cum să-i ajutăm pe copii să folosească în mod inteligent şi echilibrat dispozitivele digitale pe care le au la îndemână. Unul dintre fenomenele care capătă amploare în mediul online este cyberbullying-ul în rândul copiilor. 
      Studiile realizate de către Organizația Salvați Copiii arată că fenomenul de cyberbullying este unul prevalent în rândul copiilor și tinerilor, 69% din copiii români declarând că au fost martorii unei astfel de situații. Cyberbullying-ul este un comportament agresiv intenționat care este menit să provoace disconfort sau durere, implică un dezechilibru de putere și tărie între agresor și victimă și se manifestă repetitiv, regulat prin intermediul dispozitivelor tehnologice. Spre deosebire de situațiile clasice de bullying, în care comportamentul se oprește la un moment dat, iar situația umilitoare sau agresivă se încheie, hărțuirea online pare să fie fără sfârșit.
      Având în vedere impactul negativ pe care îl poate avea acesta asupra dezvoltării psihologice a copiilor, elevii clasei a VIII-a , au desfãşurat o activitate în cadrul Proiectului  educațional Dă BLOCK agresivității! Şi „glumele” dor. Stop cyberbullying! iniţiat de Organizaţia Salvaţi Copiii. Acest proiect este o inițiativă națională lansată în cadrul Programului European Ora de Net care se va derula în perioada 9 octombrie – 9 decembrie 2018 în ţara noastrã. 

       Activitatea a constat în prezentarea elevilor a unor materiale referitoare la cyberbullying. Au avut loc discuții, elevii prezentând situații în care s-au confruntat cu acest fenomen și identificând cauzele care conduc la acest comportament de hărțuire. Elevii au urmărit filmulețe sugestive pentru agresarea pe internet și au identificat sentimentele trăite de personaje și cum sunt copiii care se confruntă cu fenomenul de cyberbullying: speriați, umiliți, răniți, supărați, jigniți, nefericiți, triști, amenințați. S-au prezentat elevilor soluții pentru ieșirea din aceste situații periculoase, precum site-ul ”Ora de Net”, secțiunea ”ctrl_Ajutor”.
       Accentul a fost pus pe faptul că  părinţii, rudele, profesorii trebuie să conştientizeze existenţa fenomenului şi să ştie să identifice comportamentul schimbat al victimei şi să intervină când identifică efectele cyberbulling-ului în comportamentul acesteia. Orice semn care indică modificări ale stării psihologice cum ar fi depresia, anxietatea socială, izolarea, stima de sine scazută, reacţii negative şi stres în privinţa utilizării dispozitivelor trebuie chestionate şi verificate.
    Copiii merită să se simtă în siguranţă pe net. Iar jignirile, ameninţările şi cuvintele urâte pot să-i rănească mai tare decât violenţa fizică.
        Imagini pentru cyberbullying   Imagini pentru cyberbullying 



 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu