În perioada 21 –
25 octombrie 2024 s-a desfăşurat Programul național „Săptămâna verde” după
programul/orarul propus de cadrele didactice din Școala Gimnazială ”Nicolae Vlad” Pucheni şi aprobat conform metodologiei
aferente.
Programul
”Săptămâna Verde” vizează prevenirea schimbărilor climatice, protejarea mediului
şi formarea unor comportamente responsabile în rândul copiilor faţă de mediul înconjurător.
Obiectivele urmărite:
explorarea și
descrierea unor fenomene care afectează
mediul înconjurător;
realizarea unor experimente
practice pentru identificarea efectelor schimbărilor climatice;
identificarea
problemelor de mediu și căutarea unor soluții ce stau la îndemâna noastră
pentru a proteja mediul înconjurător;
cunoașterea și identificarea resurselor regenerabile/
neregenerabile;
dezvoltarea unui
comportament alimentar responsabil pentru reducerea risipei alimentare;
formarea unor
deprinderi de igienă a alimentației;
cunoașterea
ciclului de viață al unui obiect și importanța reciclării;
manifestarea
comportamentului pozitiv în natură, dar şi a spiritului de echipă.
Activitatile au
fost proiectate transdisciplinar, experiential, inovator, bazate pe constatările
desprinse din interpretarea chestionarelor oferite elevilor si părintilor
acestora. Aceste bune practici educationale au fost proiectate si realizate in
parteneriat cu elevii, părintii, dar si cu alte institutii partenere ale Scolii
Gimnaziale ”Nicolae Vlad”
Pucheni.
S-au desfășurat
acțiuni de informare prin vizionarea de filme documentare, acțiuni practice
prin atelierele de reciclare, ecologizări, plantări de copaci și flori,
activități de observare a mediului inconjurător prin vizite și excursii, dar și
dezbateri pentru identificarea soluțiilor în vederea diminuării risipei alimentare
și efectelor schimbărilor climatice.
Principalele categorii de
activităţi derulate au facut parte din diferite domenii precum:
cultural–artistice, practice, civice, de ecologizare, sportive, literare,
creative şi de cetăţenie democratică.
Rezultate înregistrate în cadrul activităților
experiențiale planificate:
Focalizându-se pe
procesul educativ de tip experienţial, în centrul activităților desfășurate din
cadrul Săptămânii Verzi 2024, s-a aflat educabilul cu experienţele lui.
Învăţarea a fost specifică acestuia, iar experienţele sale au stat la baza
descoperirii noilor cunoştinţe, influenţându-i dezvoltarea holistică. În
strânsă legătură cu conceptele pedagogie de învățare experiențială se află
conceptul educație outdoor. Pentru că activitățile s-au desfășurat dincolo de
ușa sălii de clasă, activitățile desfășurate în Săptămâna Verde au avut
numeroase beneficii asupra educabililor. Valorificând învățarea de tip
experiențial, activitățile outdoor au generat experiențe de învățare
dezirabile, copilul fiind participant activ în propriul proces de învățare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu