Școala și elevii cooperează: Consiliul Elevilor

marți, 5 noiembrie 2024

Săptămâna verde


În perioada 21 – 25 octombrie 2024 s-a desfăşurat Programul național „Săptămâna verde” după programul/orarul propus de cadrele didactice din Școala Gimnazială ”Nicolae Vlad” Pucheni şi aprobat conform metodologiei aferente.

Programul ”Săptămâna Verde” vizează prevenirea schimbărilor climatice, protejarea mediului şi formarea unor comportamente responsabile în rândul copiilor faţă de mediul înconjurător.

Obiectivele urmărite:

 explorarea și descrierea unor  fenomene care afectează mediul înconjurător;

 realizarea unor experimente practice pentru identificarea efectelor schimbărilor climatice;

 identificarea problemelor de mediu și căutarea unor soluții ce stau la îndemâna noastră pentru a proteja mediul înconjurător;

 cunoașterea și  identificarea resurselor regenerabile/ neregenerabile;

 dezvoltarea unui comportament alimentar responsabil pentru reducerea risipei alimentare;

 formarea unor deprinderi de igienă a alimentației;

 cunoașterea ciclului de viață al unui obiect și importanța reciclării;

 manifestarea comportamentului pozitiv în natură, dar şi a spiritului de echipă.

Activitatile au fost proiectate transdisciplinar, experiential, inovator, bazate pe constatările desprinse din interpretarea chestionarelor oferite elevilor si părintilor acestora. Aceste bune practici educationale au fost proiectate si realizate in parteneriat cu elevii, părintii, dar si cu alte institutii partenere ale Scolii Gimnaziale ”Nicolae Vlad” Pucheni.

S-au desfășurat acțiuni de informare prin vizionarea de filme documentare, acțiuni practice prin atelierele de reciclare, ecologizări, plantări de copaci și flori, activități de observare a mediului inconjurător prin vizite și excursii, dar și dezbateri pentru identificarea soluțiilor în vederea diminuării risipei alimentare și efectelor schimbărilor climatice.

           Principalele categorii de activităţi derulate au facut parte din diferite domenii precum: cultural–artistice, practice, civice, de ecologizare, sportive, literare, creative şi de cetăţenie democratică.


Rezultate înregistrate în cadrul activităților experiențiale planificate:

Focalizându-se pe procesul educativ de tip experienţial, în centrul activităților desfășurate din cadrul Săptămânii Verzi 2024, s-a aflat educabilul cu experienţele lui. Învăţarea a fost specifică acestuia, iar experienţele sale au stat la baza descoperirii noilor cunoştinţe, influenţându-i dezvoltarea holistică. În strânsă legătură cu conceptele pedagogie de învățare experiențială se află conceptul educație outdoor. Pentru că activitățile s-au desfășurat dincolo de ușa sălii de clasă, activitățile desfășurate în Săptămâna Verde au avut numeroase beneficii asupra educabililor. Valorificând învățarea de tip experiențial, activitățile outdoor au generat experiențe de învățare dezirabile, copilul fiind participant activ în propriul proces de învățare.

































 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu