Școala și elevii cooperează: Consiliul Elevilor

sâmbătă, 16 noiembrie 2019

”Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”


Proiect educațional
”Campania 19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor
                                                       asupra copiilor și tinerilor”


Ce este proiectul Campania 19 Zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor?
Campania reunește modalități multiple de a organiza, în special în școli, acțiuni pentru a schimba comportamentul social, a educa și a mobiliza copiii, școlile, diversele organizații și partenerii societății civile să se implice în prevenirea unora sau mai multora dintre temele asociate abuzului.
Pentru a contribui la crearea unei culturi mai preventive, la stoparea violenței împotriva copiilor și a tinerilor, la sprijinirea implementării recomandărilor ONU și, nu în ultimul rând, la atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă promise în 2030, trebuie să ne unim în acțiuni de colaborare și conlucrare.

Obiectivele specifice ale proiectului
Obiectivele relevante și țintele pentru proiectul Campania 19  zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor includ:

  • ·         Stoparea abuzului, exploatării, traficului și tuturor formelor de violență împotriva copiilor
    ·         Eliminarea tuturor formelor de violență împotriva femeilor și fetelor în sferele publice și private
    ·         Eliminarea celor mai grave forme de muncă a copilului, inclusiv sclavia și recrutarea în vederea traficului de ființe umane
    ·         Oferirea tuturor copiilor de medii de învățare sigure, incluzive și eficiente
    ·         Asigurarea că toți copiii obțin cunoștințe și abilități pentru promovarea unei culturi de pace și non-violență
    ·         Reducerea impactului violenței în familii, școli și comunități
    ·         Reducerea semnificativă a tuturor formelor de violență în mediul școlar
          Protejarea copiilor de orice formă de violență este un drept fundamental garantat de Convenția cu privire la Drepturile Copilului. Cu toate acestea, violența este parte a vieții copiilor, indiferent de statutul lor social sau economic, de cultură, religie sau etnie și are consecințe imediate și pe termen lung. Copiii care au fost abuzați sau neglijați, copiii expuși consumului de droguri au întârzieri în dezvoltare, au dificultăți de învățare și au note mici la școală. E posibil ca acești copii să aibă o stimă de sine scăzută și să sufere de depresie, să dezvolte comportamente riscante sau autovătămare. Pe lângă efectele dramatice asupra indivizilor și familiilor, violența împotriva copiilor are un cost important din punct de vedere social și economic, de la ratarea unui potențial la productivitate redusă. În cadrul proiectului desfășurat în cadrul Școlii Gimnaziale ”Nicolae Vlad” Pucheni  au avut loc  acțiuni de implicare a elevilor și a cadrelor didactice în prevenirea abuzurilor, a bullying-ului, a neglijării fizice și emoționale, abandonului și absenteismului școlar, consumului de droguri și a violenței școlare.

    Elevii  au derulat activități de prevenire a bullyingului, de informare privind situațiile de risc, dar și de conștientizare privind drepturile copilului, care trebuie respectate, indiferent de rasă, etnie sau naţionalitate, de culoarea pielii, de limba vorbită, de religia practicată, indiferent dacă sunt fete sau băieţi. Activități precum Implicarea copiilor în conflicte armate; Abuzul sexual; Bullying-ul și abuzul în mediul școlar; Neglijarea copiilor; Exploatarea prin muncă a copiilor; Pedeapsa corporală; Vânzarea copiilor;Prostituția infantilă; Pornografia infantilă;Traficul de copii; Practici tradiționale dăunătoare asupra copiilor; Copiii străzii; Dependența și abuzul de substanțe;Malnutriția copiilor; Pericolele TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) și a comunicării virtuale au  implicat elevii în realizare de postere, desene, compuneri, colaje și au dat prilej de discuții sau studii de caz.
    S-au remarcat, prin materialele pregătite și prezentate, elevii: Voica Elena Rebeca, Toader Rania, Ariana,  Barbu Elena Adelina, Stăncescu Alexandru Georgian, Hoinaru Costinela, Ghioc Mălina, Nistor Aida.
    Activităţile propuse li s-au parut elevilor bine-venite, i-au ajutat să conştientizeze şi să-şi definească mult mai clar ce anume este violenţa, şi-au manifestat spiritul critic, atât prin creaţiile lor, cât si prin găsirea soluțiilor pentru a stopa acest aspect negativ al societăţii şi al comportamentului uman.


















     


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu